torsdag 26 juni 2008

VAD HAR VI LÄRT OSS IDAG?

Idag om..
DET AMERIKANSKA LAGSYSTEMET


  • I delstaten Florida får man bara ha sex i missionären, alla andra ställningar är olagliga. Det är också olagligt att ha sex med ett piggsvin.
  • I delstaten Texas är det olagligt att mjölka någon annans kossa. Lagen säger också att man måste ha vindrutetorkare på bilen, dock är det inte lag på att man måste ha en vindruta.
  • I delstaten North Dakota bryter man mot lagen om man serverar öl och kringlor samtidigt. Det är också olagligt att lägga sig och sova med skorna på.

6 kommentarer:

Kajanus sa...

Det där pratade jag om igår, man ska inte göra sig lustig över de där lagarna. Många tror att folk verkligen suttit och spånat på idéer när det i själva fallet enbart är baserade på enskilda företeelser. I det stora landet i väst är det enkelt att få igenom lagar som inte går igenom konstitutionen. Ett förbud skapas efter en händelse och den skrivs in i systemet utan några direkta problem. Något vi i Sverige skulle behöva lära oss utav.

Hanna HJ sa...

Men det där var det sämsta och tråkigaste jag hört Gustaf.
ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE FFS.

AnnCharlott sa...

Det där om missionärställningen har jag hört och att man inte får mjölka någon annans ko (åtminstone inte om avsikten är att man också snor mjölken) det kan jag köpa. Men de där andra lagarna. Säg att du skämtar!

Kajanus sa...

Sorry, cannot do, den sidan väcks hos mig när ämnen som dessa dyker upp :).

Hanna HJ sa...

Stackars stormakt i väst.

Kajanus sa...

Stackars lillebrorskomplexmakt i öst ;D