tisdag 21 oktober 2008

Inget varsel utan gevalia.

Jag förnimmer en gnutta bitterhet i mitt senaste inlägg, någon slags hätskhet gentemot självklara och triviala ting som jag vanligtvis svär över inom mig själv istället för att formulera och spy ut det i det offentliga.
Det usla ordvalen kom till följd av den kaffeexplosion som ägde rum tidigare, ett fyrverkeri av Gevalias pissiga pulverkaffe, det fulaste och sämsta fyrverkeri jag någonsin skådat.
I en sådan situation händer det någonting inuti en, någonting mörkt och djävulskt börjar sprida sig, slingrar sig ända ut i fingertopparna och förvandlar mig till en Stephen King-karaktär av det värsta slaget.
Overlook Hotel inte hade ett dugg att göra med Jack Torrance's vansinne, jag sätter 100 spänn på att Gevalia Instant hade både ett och två fingrar med i spelet.

Inga kommentarer: