tisdag 6 april 2010

Party like a rockstar.

Runt ettiden (på dagen alltså) satt jag på en busshållplats mitt i centrala Örebro. En kille går förbi och slänger ur sig: "Bakfull, madame? PARTY LIKE A ROCKSTAR."
Fråga: Såg jag så jävlig ut?
Svar: Jag såg garanterat så jävlig ut. Förtjänade förmodligen någonting ännu vassare.

Efter ett tag kom han tillbaks med en ost/skink-baguette i ena näven och en latte á la McDonalds i den andra. Jag fick smaka på latten, det var snällt.
Själv visste han inte om han var bakfull eller fortfarande full eftersom han inte hade tagit av sig solglasögonen än.
I mitt stilla sinne hoppades jag på att han bara hade slängt ur sig första, bästa kommentar i brist på någon slags mänsklig kontakt. Kanske såg jag faktiskt inte ut som Leila K 2.0 nyss uppdragen ur containern?
Men som så mycket annat: IN MY DREAMS.
Han gick tillbaks till sina vänner med orden "Party like a rockstar" och jag tittade ner på mina trasiga strumpbyxor, blundade och hoppade på första, bästa buss hem till duschen.

Inga kommentarer: