tisdag 22 april 2008

Ord.

Kvällen igår kändes jävligt tom och uttryckslös. Detta berodde dels på mitt sengångarliknande tillstånd som förmodligen rotar sig i brist på sömn och bröstsmärtor deluxe.
Att känna sig tom är jobbigt. Jag älskar att trolla med ord, dra fram en känsla ur en kortlek och med hjälp av små, små ord skräddarsy en beskrivning av just den specifika känslan. Att våga uttrycka sig, både skiftligt och verbalt, är för mig oerhört värdefullt. Språket är mitt starkaste vapen där ammunitionen yttrar sig i form av ord som lever och ifrågasätter.
Man behöver inte alltid köra något slags finlir och väva in sig i trådiga, osammanhängande meningar som ingen egentligen förstår och kan ta del av. Självklart är detta upp till var och en, man gör det man själv mår bra av, det är det viktigaste.

Ni som inte har checkat upp bandet Air Traffic, gör det. Deras debutplatta Fractured Life släpptes i juli förra året och har fått jäkligt bra kritik. Kolla upp grabbarna, jag blev inte besviken, det lär inte ni bli heller.


Dagens låt: Air Traffic - Charlotte






1 kommentar:

Kajanus sa...

Ey darling. Har du också en blogspot. Vad bögigt. Ska vi adda varandra? :D :*