tisdag 19 augusti 2008

Dottern från helvetet.

Idag den 19 augusti säger vi grattis till mamma Eva som fyller hela 51 år.
I ett tidigare inlägg avslöjade jag vad kvinnan som för snart tjugo år sedan satte denna blonda, sinnesförvirrade flicka till världen skulle erhålla i födelsedagspresent.
Jag beklagade mig och var fast besluten om att finna denna syndabock som i torsdags så hänsynslöst prackade på mig en burk salt, en liten behållare med den mest banala krydda på denna jord. En födelsedagspresent av den mest fantasilösa kalibern man kan tänka sig.
Hela fem dagar hade jag på mig att finna det ultimata presenten, något som skulle få saltet att framstå mer som ett komplement än ett fatalt misslyckande.
Förmodligen försvann de mest vitala delarna av min hjärna på krogen i lördags.
Jag vet inte vad som hände, kanske handlade jag i ren desperation? Tidsbristen fick mig att tappa kontrollen och resultatet smärtar i mitt hjärta.
Jag köpte en burk salt, en till, något billigare.
Morsan fick två burkar salt i födelsedagspresent, grattis på din dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min bror fick en sketen krukväxt i födelsedagspresent igår. Slå den du.