måndag 18 augusti 2008

Ett vinnande koncept.

Den 10 juli skrev jag att jag hade druckit ca 200 liter Cola Zero sen januari.
Varför vet jag inte, Pepsi Max slår Cola Zero med hästlängder, är någon krona billigare, och har snyggare etiketter.
Denna halsbrytande konsumtion av bubblande mörkbrun vätska har resulterat i en blygsam men ack så påtaglig viktuppgång för spargrisen.
Underskatta inte värdet av pant!
2:- är en femtiodel av en hundralapp, samla ihop 10 flaskor och så står du där med en helt äkta Selma Lagelöf i näven, 20 flaskor och billigaste skitciggen är dina.
Självklart gör man ingen vinst om man själv köper drickan i affären. Detta är ett vinnande koncept förutsatt att man behärskar konsten att dra fördel av andras förluster.
Tacka och ta emot, hör det ljuva ljudet av enkronor som så vackert klirrar i kassan.

Inga kommentarer: