måndag 18 augusti 2008

Tonight I'm gonna rest my chemistry.

Det var meningen att denna dag skulle gå i sysslornas tecken. Fixa lite här, fixa lite där, planera och organisera, lösa alla världens problem, och så vidare.
Jag känner mig en aning splittrad och vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det faktum att det enda jag har åstadkommit idag är ett så kallat "vinnande koncept" grundat på mina erfarenheter rörande pantflaskor.
Ofta har jag ett antal svepsjäl på lager som kan argumentera för mitt handlingsförlamade tillstånd, en rad undanflykter som tillåter mig att spotta på dammsugaren och bete mig som en gris i största allmänhet.
Varför nu dessa vägrar komma till min undersättning vet jag inte. Kan hända att de är allt för upptagna med att lyssna på Rest My Chemistry med Interpol. Att protestera är lönlöst, jag lutar mig tillbaks och hänger på.

1 kommentar:

Anonym sa...

gudars vad söt du var.