fredag 24 april 2009

Framstjärt.

Värme och sol, folk och folköl i parken.
Själv städar jag badrummet, maxar Daft Punk och skurar golv så att svetten lackar.

Tidigare idag mötte jag och vovven två små flickor som frågade om de fick klappa hunden.
Mitt i klappandet får jag frågan:
"Varför luktar han i min framstjärt?"
Med hjärna stoppad med tusen kilo mos svarar jag:
"Hundar tycker du luktar gott där."
Min första tanke när jag såg skräcken i hennes ögon var att jag seriöst måste sluta dricka alkoholhaltiga drycker. Men som tur var förkastade jag den katastrofala tanken på mindre än en sekund.

Så här i efterhand är jag dock ganska nöjd med mitt svar med tanke på att ungen faktiskt sa framstjärt. Ett förlegat ord som i min moderna värld skapar mer konflikt än vad terrorgubbarna gör.

1 kommentar:

Jilina sa...

Men så sött ändå av ungen att säga så. Jag tror inte att jag hört det någonsin från en unge.

Men det är ganska jobbigt då hundar ska lukta en där. Bläh!!