onsdag 22 april 2009

1+1=63

Imorgon fyller lillebror Hannes 16 år.
Denna lilla extraordinära dag får mig att minnas pappa Claes lilla extraordinära dag för cirka två månader sedan.
Tyvärr, (eller tyvärr och tyvärr, beror på vem man frågar), råkade jag då befinna mig i Göteborg, och tyvärr råkade jag då dricka upp hela Göteborg, och ännu mer tyvärr råkade jag efter min hemkomst knåpa ihop århundradets värsta rim i ett försök att visa att jag minsann inte är den som inte kan det där med presenter.
Han fick ett rimmande presentkort på valfri konsert/festival, valfritt belopp.
(Om någon nu av någon outgrundlig anledning skulle vilja läsa fanskapet så varsågoda: http://daysofnaivety.blogspot.com/2009/03/har-far-du-farsan.html)

Enligt mina beräkningar skulle nu denna lilla gåva ha lagt sig tillrätta i pappas lilla glömskepåse.
Men 1+1 brukar ju faktiskt inte bli 63.

Jag skyller allt på skolan som tydligen inte har lärt mig någonting.
Jag skyller allt på Neil Young och alla andra dyra artister som pappa vill se och Hanna måste betala.

Inga kommentarer: