torsdag 5 mars 2009

Här får du farsan.

För snart en vecka sedan fyllde pappa Claes år.
Veckan innan födelsedagen solade jag mig i min storstilade presentplan, sen åkte jag till Göteborg och drack vin istället för att förverkliga min fantastiska vision.
Jag är en kass dotter, jag vet.
De senaste dagarna har jag kommit på att jag inte har någon lust att förverkliga min fantastiska vision längre, istället skrev jag ett rim. Håll i hatten, skratta eller gråt om ni vill.

Det känns svårt att fixa fram en bra present till pappa Claes
Jag vill inte ge dig en kalsong och inte heller en kontrabas
Efter många om och men kom jag fram till att ett eget val är nog bäst
Dock inom vissa ramar för jag vill inte ha någon jäkla fyllefest
Se denna peng som ett litet bidrag till ett av sommarens event
Och självklart måste det ha någonting att göra med musikinstrument
Götet eller Sthlm, konsert eller en dag på festival?
Välj vad du vill sålänge du inte tar på dig svart kajal
Självklart följer dottern med om du vill och bjuder på öl
Hon ser även till att hålla dig under armen så att du inte ramlar i någon vattenpöl
Här nedan bifogar jag några förslag på sommarens aktiviteter
Självklart ska du även hålla ögonen öppna efter andra konsertnyheter
Puss och kram till världens bästa pappa!
Du får minsann alla fiskarna i sjön att nappa!


Han vill åka på WTAI, det kostar 1300 spänn och jag skrev ett presentkort på valfritt belopp. Mmm.

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi fasen vilket bra rim! varför rimmar du inte mer på mina julklappar??? vill jag allt ha nästa jul! ;) hoppas han hänger med en dag till arvika! eller kanske inte förresten.... ;)

pöss