torsdag 26 november 2009

Lottobrud.

Idag känner jag för att bada i pengar, inte i mina egna då, känns en aning oglamoröst att plaska runt i enkronor.
Hur svårt är det egentligen att bli rik? Inte pantburksrik alltså, utan rik på riktigt. Pengar måste spenderas för att återvinnas med plus, i de flesta fall.
Jag har testat pantburksmetoden, minus som satan.
Sälja saker på loppis, minus det med, människor är snåla som satan.
Borde man börja spela på lotto? Jag vinner aldrig någonting i pengaväg, så det borde vara dags nu. Känner mig en aning tveksam till att joina kärringarna på järntorget, även att spendera timmar framför tv:n med en duttpenna känns inte heller speciellt aktuellt.
När jag var liten kunde jag ibland finna ett intresse i att sitta i soffan och pricka för på en bricka, men det jag helst ville vinna då var travhästen som fanns i en av luckorna som Loket öppnade. Tiderna förändras, tro det eller ej. Nu för tiden är datorn min bästa vän, vi har skitkul tillsammans.
Men ja, jag har aldrig spelat lotto, och det börjar väl bli dags. Och förresten, Drömvinsten är min, tro inget annat.

3 kommentarer:

Eriiza sa...

Känner lite samma sak...
Kanske är de fattigas tur nu ?
Kan alla 70-åriga tanter sluta vinna 30miljoner och volvos hela tidnen ?!

MvH Eriiza

wueggertz sa...

Kanske borde man gå med i Postkodlotteriet ändå? Spela på hästar är svårare..

emelina sa...

fin blogg :) allt bra?
KRAM<3