fredag 2 maj 2008

58 kr = Gratis

Fick precis ett telefonsamtal från en telefonförsäljare, han hette Viktor och erbjöd mig skit.
Tydligen har jag svarat på en enkät på nätet rörande resemål eller nåt i den stilen, det var det han påstod i alla fall. Och visst kan det ju faktiskt vara så att jag har kryssat i några rutor på någon hemsida sådär på måfå i ren tristess och att jag bara har råkat lägga händelsen i någon minnesbank som jag knappt visste existerade.
I vilket fall som helst erbjöd han mig tre stycken tidningar, GRATIS, jag är dock inte 100% säker på magasinens innehåll, troligen sol, bad etc. Och inte nog med det, de tyckte även att JAG som hade lagt ner min dyrbara tid på deras enkät förtjänade någonting mycket extra. "Åh" tänkte jag.
De ville ge mig ett badlakan, inte ens ett vanligt, utan ett cirkelformat. Det vill jag ju inte ha, inte överhuvudtaget faktiskt. Tydligen är gratis detsamma som 58 spänn, coolt, man lär sig nåt nytt varje dag.

Närru Virre. Inga cash idag, inga cash imorrn, sorry.

Inga kommentarer: