onsdag 21 maj 2008

Att älska en bror.

Min bror är nyss fyllda 15 år och går i åttan.
Han är beundransvärd i den mening att han lever här och nu, tar dag för dag, det finns ingen oro, ingen rastlöshet. Jag önskar att han behåller sin naiva lilla kärna inom sig så länge som möjligt. Jag vet att det kommer komma en dag då han börjar ifrågasätta sig själv, sin identitet, förvirras av det faktum att han sakta men säkert börjar närma sig vuxenlivet. Men än så länge är han ett barn, och jag avundas honom.

Förövrigt ögnade jag igenom ett av hans prov förut, rubriken var "Droger och Samhället".

Fråga 2:
Vilka typer av droger kommer från olika kulturer/världsdelar?

Brors svar:
I norra Europa så är det mest alkohol som gäller. Man knarkar inte mycket i norr utan man super öl eller findricker vin.

Ja, vad ska man säga. Kärlek kanske.

Inga kommentarer: