torsdag 8 maj 2008

Ibland överträffar man sig själv.

Gröt är för tillfället mitt största projekt. Den febrila jakten på den perfekta grötallriken som dagligen utspelar sig vid köksbordet har genom min förmåga att trolla med ingredienser visat sig bli en frisk fläkt i min alltför slentrianmässiga vardag.
Dock har jag kommit fram till att detta projekt ej bör drivas speciellt mycket längre, risken för en ohälsosam och överdriven hängivelse till en kletig massa känns allt för påtaglig.

Med Tom Smiths stämma i bakgrunden blev resultatet idag nästintill oslagbart.
Fyra olika sorters gryn, lite mindre vatten än rekomenderat, salt, kanel, in i mikron 4min och 20sek, mosade jordgubbar, skivad banan, hasselnötter, valnötter, russin, torkade tranbär, rostade pumpafrön, på med lite extra kanel, och så avsluta med mjölk efter behag.

Förövrigt måste jag idag komma fram till ett beslut rörande trippen till Sthlm och Where The Action Is .


Morgonens låt: Editors - Escape the Nest

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, kanel!