måndag 19 januari 2009

Hanniz.

Min mor, far och lillebror är för tillfället i Sälen och åker skidor.
Jag räknar med att min kära mamma telefonerar alternativt sms:ar mig dagligen och informerar mig om lillebror Hannes beundransvärda bedrifter i både stuga och backe.
Hittills har han faktiskt överskridit mina förväntningar.
Exempelvis att dagen innan avfärd gå hem utan jacka, en jacka som råkar vara en helt ny, skitsnygg (Hannas val, mammas pengar) och ämnad för skidåkning. Han har inte tappat bort jackan och därför varit tvungen att gå hem i tröjan, han har bara inte tänkt på att man kanske borde ha jacka när det är -20 utomhus.
Det jag funderar på är hur det kan komma sig att han inte har den blekaste om hur länge han har gått utan jacka och vart den nu kan befinna sig.
Bör tilläggas att jackan fortfarande är spårlöst försvunnen.
Lillebror lyckades öven glömma sina hörlurar till sin älskade mobiltelefon, men det gör ju faktiskt ingenting. Morsan sms:ade tidigare idag och meddelade att kära bror tappat telefonen i toaletten under ett av sina besök.
I love you Hanizpaniz.

Inga kommentarer: