torsdag 15 januari 2009

Jag tänker mycket.

Ibland blir jag så förundrad över hur fort vissa saker kan byta skepnad, växla i färg.
Små, små skiftningar i vardagen som kan få en att gråta eller skratta, få en att inse hur lite makt och kontroll man egentligen har i denna värld, få en att inse att väldigt få saker är etsat i sten.
Saker förändras på en sekund, på ett år, på ett decennium. Vissa förutsedda, andra inte.

Vad är det egentligen jag vill komma fram till? Jag har inget bra svar på det.

Jag försöker balansera min nutid och framtid, drömma utan att leva i drömmen, vara här och nu utan att att blicka över axeln med en ångerfylld blick.
För att jag ska kunna trivas i min framtid måste jag trivas med mig själv i nutid. Att lära sig att istället för att vila från sig själv vila i sig själv.
Omgivning påverkar, men i vilken grad bestämmer jag själv.

Inga kommentarer: